Wednesday, May 9, 2012

thanks sahabat...

assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh....

alhamdulillah...hari ni i'll get better than yesterday...dan.....hari nie...aku dapat satu msj dari someone yg sgt menyentuh perasaan dan tangkai hati..hahaha,,,cewahhh...dan dengan bangganya aku mempersembahkan kepada cik blog yg tesyg nie...nie ada kaitan ngn entri aku yg smlm...huahuahua..



KATA-KATA BELIAU BERBUNYI BEGINI........................





  • 'Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia baik bagi kamu,dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagi kamu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." 
    (Al Baqarah:216)

    Sesungguhnya Allah itu maha mengetahui bagaimana manusia yang diciptakan-Nya itu. Dia tahu betapa lemahnya manusia dan Dia juga tahu di mana kekuatan manusia itu...
    Allah amat mengenal manusia. Apabila berlaku masalah dan cabaran, atau dugaan serta ujian, manusia akan lemah. Tanpa petunjuk, manusia akan menjadi songsang.' -Hilal Asyraf-

    Yakin dengan kuasa Allah..
    'pokok pangkalnya,rasa susah,payah,berat dan pelbagai elemen negatif yang ada di dalam jiwa kita apabila diberikan ujian,berpunca daripada masalah keimanan,masalah keyakinan kita kepada Allah'.
    - HA -

    Allah itu Maha Adil.terlalu banyak nikmat-Nya yang dikurniakan kepada kita.

    'when life gives you a hundred reasons to cry,show life you have a thousand reasons to smile'. 

    be strong azira...aku tau..aku tak berada kat tempat kau..aku tak faham apa yang kau rasa..hanya Allah saja yg tau..aku pun takdelah pandai mana nak ckp...tp sbg kawan..aku tau...you'll be alright...kau kuat...you're stronger than you think you are...kau tak macam orang lain...sbb kau kuat!yg penting kau ada ilmu di dada...ilmu tu yg bantu kau utk kuat and terus sabar...ujian bkn utk wat someone tu down..tp makin kuat dari sebelumnya..
    you'll be in my prayer...i.Allah..ada pelajaran lain yg Allah nak sampaikan..something yg takde dlm silibus sekolah...alhamdulillah..aku tau..lps ni kau akan lebih strong!u can do it..pape pun take care yaw! 







    Dan ini adalah nasihat untuk aku mungkin yg ke berapa ratus....tapi...ni adalah nasihat yg pling terkesan di hati aku..betullll...x tipu....


    Dan dulu waktu aku form4...aku mmg sgt frust n sdeh sbb x dpt sbp...then waktu bufday aku dia bg aku buku nieee.......






    nie lah bukunyaa...DR AIDH ABDULLAH AL-QARNI yg tles..n aku sebak sgt bila baca...
    n skrg..i should read diz book again...hahahaa..





    dan ucapan birthday aku dari BELIAU pada tahun 2010 ialah,.....


    " BE HAPPY WITH EACH CHOICE   THAT GOD DECIDES FOR YOU BECAUSE YOU DON'T KNOW WHAT IS TRULY GOOD FOR YOURSELF. MAY SEVERITY BE MUCH BETTER THAN PROSPERITY "


    Thank you very much ,..JAZAKILLAH KHAIRAN KAHIRA....May ALLAH bless u..

    dan BELIAU yg aku dok mentioned dari tadi ialah....


    NUR AMIRAH BT ANWAR....


    ~U should be a cousellor la beb~....
    ~terbaeekkkk!!~...
    ~hahahaa~....





    -WALLAHU 'ALAM- 

2 comments:

  1. You are not the same person as you were yesterday...you are stronger!and i know that for a fact.. :')

    ReplyDelete