Tuesday, May 8, 2012

akhirnya kau tewas jua....

assalamualaikum wahai blog tercinta.... 

ape kaitan cite aku ngn tajok entri aku kali nie??...mmg sgtlah relevan...untuk kedua kalinya dalam hidup aku...aku xdpt twrn....first dlu waktu pas PMR...xdpt mne2 sbp..now,IPTA pon xde sape yg nak aku...
hua..hua..hua..sgt sedih...lagi2 ble tgok sahabat2 tercinta n rakan2 seperjuangan semua dpt u pilihan pertama pulakk...xde sebarang unsur cemburu..aku gembira bila tgok dorg gembira..tapi agak sedih ble tgok mak aku mcm agak sdih ble taw aku xdpt mne2..terkejot parents aku..tp dorg x tunjukkan kesedihan dorg.....
dorg still ckp..."xpela achik...xde rezeki..blaja kat mne2 pon sme kan..yg pnting kte blaja.."..tp aku taw jauh di sudut hati ade rase terkilan..semalam aku xde la ase ape sgt taw...tapi tadi pas abes solat asar..ttbe je air mata aku menitik...tik...tik...tik....semakin lama semakin deras pulak dia..adoyy,,klu xkwal tadi ley banjir bagan lalang..padahal smlm x nanges pon...punya la tahan...konon bajet tabah laaa...hahaa..ttbe lak hari nie ase sdeh..bukan sedih sikit...sedih banyak....aku taw..kdg2 ape yg kita nak tu bukannye sumenye terbaek untuk kiTA...ALLAH Knows BEST...n lg satu...yg menambahkan kederasan air mata aku untuk jatuh apabila...
kwan2 tanya...."Azira..ko dpt mne??"...aku pon jawab.."xdpt mne2 la weh,,xde rezeki.."..haha..jwpn klise..
pastu dorg ckp balek.."yekew..??..tipu laa..xkan ko xdapat"...aku pon troskan mnjawab.."YELAAA...AKU TAK DAPAT!!..."..seraya mereka berkata.."xpela,rezeki ALLAH tu luas...adelah tu rencanaNYA yg lebih baek untuk ko".....kwn2 aku sume baek2...sume bg nasihat kat aku..aku tawu niat dorg baek..nak sedapkan hati aku,,nak aku tabah..sampai ade msj dorg yg aku x balas...huhu...maaf semua...thanks kerana ada waktu aku susah dan senang...thanks gak coz prihatin...hope korg sume tros sukses..n doakan yg terbaek untuk aku...doakan aku dapat second intake...selamat berjuang walau di mana anda berada...sebenarnye ni baru ujian kecik sgt ALLAH bg kat aku...aku da x tabah dan sabar...mcm mne azira iman ko nak meningkat...YA ALLAH!!!...tabahkan lah hati hambamu ini...kuatkan lah iman ku Ya ALLAH...sesungguhnya ENGKAU MAHA MENGETAHUI yang terbaik untuk hambanya....

"ALLAHUMMA YASSIR WALA TUASSIR".....

amin ya rabbal alamin.....

~sekadar coretan dari hati yg sedang diuji~....

wallahu 'alam..

No comments:

Post a Comment