Friday, February 24, 2012

SYRIA......siapa kita untuk ambil kisah????.....i

assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...


Sebenarnya tujuan aku tulis entri kali nie sbb aku tersentap ngn status SYABAB MUSAFIR KASIH kat facebook...2 pon klu korg add dia la kan...aku mcm baru tersedar dari mimpi ble baca status dia...
tekan sini untuk add o subscribe dia k..SENTAP cne 2 ek??..Ok..aku akn tulis kat bawah nie korg bacalah ek..







Terasa malu dan tertampar: sedang anak kecil dan pemuda-pemudi islam di Syria disembelih satu persatu di  sana,aku di sini masih senang-lenang berbicara tentang hati dan perasaan, cinta dan nikah. Padahal sampai masa yang Allah tentu , nikahlah dengan yang sudah ditentukan.

Bila berbicara tentang perjuangan Islam, rasa tak berapa gemar. Bagaikan isu terpinggir, dipandang sebelah mata.  Buktinya, jarang tangan ditadah n doa khusus buat mereka. Doa untuk kepentingan diri semata-mata seperti biasa…..


Bila korg baca x kan x de rase pape..rasa bersalah..aku pon bkanlah baek mana untuk bercerita mengenai perjuangan ....tp kan kita sume masih bersaudara...aku pon bkn mmpu nak wat pape..
cuma yg pnting skrg kte sma2 wat solat hajat dan hadiah qunut nazilah buat mereka..
act,aku pon x mula lagi..so,ape lagi...
Jom kte mulakan sama2..insyaALLAH..dlm2 ramai2 kte nie xkan lah Allah x dgr doa salah sorg dari kte..so,start dari skrg jom kita jadi muslim yg care mngenai saudara  seagamanya yang lain..
insyaALLAH...


Dari Abu Hamzah, Anas bin Mâlik Radhiyallahu 'anhu, dari Nabi Shallallahu 'alaihi wa sallam, beliau bersabda: “Tidak sempurna iman seseorang di antara kalian hingga ia mencintai untuk saudaranya segala apa yang ia cintai untuk dirinya sendiri berupa kebaikan”. [HR al-Bukhâri dan Muslim]. 


Jadi marilah kita sama2 pentingkan apa yang lebih penting..dan dahulukan ape yang sepatutnya didahulukan..Innaallaha maana...




*wallahu 'alam..yang baik itu dtg daripada ALLAH S.W.T...yang buruk itu dtg daripada kekhilafan diri sendiri...

No comments:

Post a Comment