Friday, February 17, 2012

BFF.....

Nama si dia ehem-ehem aku ialah
NUR HIDAYAH BT SHAABAN

Dilahirkan pada tanggal 

25 JANUARI 1994
*ayat xley nak skema lagi ke??*


Let begin the story mory ....

ok...seperti yang anda semua dapat lihat..
kat sini la aku first time jmpa dia..haha..
act,dia sepatotnya satu dorm ngn aku yakni dorm 8...
tp memang kami xde jodoh nak berjumpa  n get close waktu form 1..
tapi kitorg satu kelas ...
 rapat2 cam2 je..haha..tp baik gak la aku bagi kad raya kat dia ..pos lagi 2..
kan debab kan...smpai salah tulis nama ayah lagi 2..
jd MOHD SHAABAN..igt tak..igt tak..???
#sori!!..

OK FINE!!!..APA PUNYA INTRO PNJANG2 DAA..
sbenarnya aku start rapat ngn pemilik nama  HIDAYAH nie waktu aku form 2..
dorm kitorg satu aras yang sama...
so nak tak nak...balek2 jumpa muka dia..dia pon nmpak muka aku..
#haha..dayah gurau je..tgk muka ko 24 jam  pon xpe..
kat kelass pon jumpa en..mcm mne xrapat..
mula2 tu segan gak nak kawan ngn dia..
almaklom laa budak pndai n top kat skola....
tapi wat pe nak segan en..kte kena laa cari kawan2 n shbt2 yg baik...
yg mmpu mendorong kte kepada kebaikan..
bak kata sape2 jela....
SHBT YG BERIMAN MEMBAWA KTE KE JALAN TUHAN...
alhamdulillah..


HIDAYAH......SEANDAINYA KAU TAHU..


haha...saja nak berbahasa jap..
dayah...
aku ske gle kawan ngn ko ...
ko da lah baek..
slalu ikot peraturan n x pnah lggar kot..
i adore u so much la dear!!!...
even ko ramai peminat,tp en ko xpnah pon gedik2 o layan2 laki cam org lain..
lagi la aku tabik spring kat ko...

tabik spring!!!!...haha..
#gambar lee minho xdela..rain je yg ade..

dari situ aku start kenal2 n cuba rapat ngn ko....
ko sorg yg peramah,,really nice la u nie..
x memilih sgt wlupun ko dtg dripada kluarga berada..
 ko okayy je...
cayalah debab!!!..


form 2 pon berlalu dgn mcm2 peristiwa yg manis dan pahit..
sumenye kte lalui bersama...
then naek form3 masing sume azam tggi menggunung nak dpt straight A's..
ko dpt dorm 1..aman dorm bawah skali..tqa satu aras ngn ko...
untunglaa...haha..
kte kan stu meja prep petg..
n prep mlm sebaris...
korg ber3 en pndai dlm segala aspek ..
kdg2 aku malu sgt2 dok dlm group 2..
pnah gak nanges...haha...
ngade en..serius Oohhh!!!...
aku rase rendah dri..
tp guess what!!!..??
korg salu ada tyme aku sdeh ...happy...
n alhamdulliah kte sme2 dapt result cmrlg..
thanx much2 sbb ko n yg laen owez there n bg support kat aku..



siuzly...bila dengar lagu nie je aku msti teringat sungguh2 kat ko..
sbb ada hidayah en dalam lirik 2..
haha...rindu kat ko debab...

form 4
permulaan yang best wak2 form 4...
semuanya berjalan lancar en..
da la kte dok satu dorm..
ya ALLAH best sgt2 kot..
2 yg aku impikan sejak dlu..
almaklom la batch terbaik 2009 kan..haha..
tp...segalanya berubah start 
15 JANUARI 2010..
weh,2 la detik pling sedeh dalam hidop aku..
xpenah aku nanges gle2 cm2..
ko bayangkan...
dlam sekelip mata je..
ko n aman nak pegi tgglkan aku..
ALLAH jela tawu ape perasaan aku wak2 2..
sisa2 hari terakhir kte habiskan bersama en..
kte tdo sama2..
gi mna2 pon slalu sama2..
ko sempat agi smbot bufday kat bbst..
igtkan 2 kali terkahir bagi hadiah kat ko..
haha..
rupanya tahun ni pon alhamdulillah pnjg umo agi untuk bg ko hadiah..


lepas ko gi 2 en..betapa suramnya hiidop aku..
aku xley trime kot sume nie..
terlalu pntas sumenye berlaku..
tah pape en aku..
hari2 aku nanges...
hari2 slama berbulan2..
smpai slalu kena kaunseling ngn senior..
act bkn kaunseling..nasihat..


haha..

after 6 Bulan aku da okayy ..
alhamdulillah..
life must go on rite??..



ok aku nak ttop cte sdeh aku tue..
haha..
drama sebabak jap..


act,aku nak ckap...

AKU SAYANG SANGAT2 KAT KO!!!..

tak dapat digambarkan dengan kata2...


pastu en...

AKU NAK KO TROS JADI BFF AKU SMPAI SYURGA EA..



n aku harap ko trima aku seadanya n saling melengkapi antara satu sama lain..


pastu en.....
aku act,x wat SPM btol2...
siuzly tah pape..tlg doakan utk aku ea..

lastly....
uhibbuki fillah abadan abada...
ukhuwah fillah till jannah...
sesungguhnya kata2 aku ckp adalah benar sma skali..
n aku mintak maaf atas sume salah silap aku...
sorrii sbb aku bkn kawan yg baek...


TERIMA KASIH HIDAYAH ATAS SEGALA-GALANYA...

hanya ALLAH yang mampu membalasnya..



#wallahu 'alam..

6 comments: